My written english can sound a bit french because I'm working quick, I don't have too much time to work on a "good english version"...it's understandable anyway, and the photos are still there!
Here you go
http://kurdistandakitom.blogspot.com/

tomjez wrote:Kardox: cause I just started transtlating it in saxon! Don't put pression on me like that!!!!![]()
![]()
Shino: l'impression que m'a donné le kurdistan est au contraire une atmosphère d'espoir, peut etre nouvelle. Quant à l'islamisation je ne peux pas juger, je peux juste t'affirmer que le kurdistan irakien est bien plus ouvert et libéral que le kurdistan turc.
Les gens semblent revenir dans les villages en tous cas.
Quant aux autorités kurdes j'ai tout de même l'impression qu'elles cherchent développer le pays à grande vitesse: j'ai été surpris du nombre d'écoles, universités...
je ne crains vraiment pas pour l'identité kurde: ca ne tient pas aux costumes et aux danses, une identité est bien plus profonde et ancrée que ca. Je suis breton, je ne sais pas danser, je n'ai jamais mis de sabots, et pourtant mon identité est forte et bien (trop) affirmée!!!!
Ne crains pas pour l'islamisation: dans un kurdistan moderne, prospère et démocratique elle n'aura pas sa place.

Piling wrote:In French we rather say Erbil because it would be impossible for a French throat to articulate "HHHHewlêr",with the aspirate-H (or may be with hot potatoes in mouth)... as difficult as for you, Kurdish ppl, to pronounce correctly our own national nasal "on", "an", "in", etc...
In any case, most Kurdish cities have foreigned names, like 'Amadiya (from 'Imad ed Din Zengî who seized the fortress from Hakkari Kurds and made rebuilt it, or "Suleymanieh"...
And Erbil in right French is Arbèles, it is a famous place where Alexander the Great defeated the Persian Shahinshah.

heval wrote:I could be wrong but I am pretty sure the name Amediye came from old Kurdistan, or Medya, whose Kurdish name is Amedya...

Return to Kurdistan Debates, Articles and Analysis
Registered users: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot]